Fructe si legume cu efect anticoagulant pentru a preveni aparitia cheagurilor de sange5

Fructe și legume cu efect anticoagulant, pentru a preveni apariția cheagurilor de sânge

Bolile cardiovasculare pot fi prevenite printr-o alimentație echilibrată

Fructele și legumele sunt foarte bune pentru organism, dar știai că unele dintre ele pot fi anticoagulante? Acestea pot face ca sângele tău să fie mai subțire, prevenind astfel apariția cheagurilor. Însă, în cazul în care iei medicamente anticoagulante, întreabă medicul ce cantitate ai voie să consumi. Organismul se protejează singur împotriva hemoragiilor, prin închegarea sângelui. Dar, în cazul anumitor afecțiuni, este esențial ca sângele să fie cât mai subțire, deoarece poate preveni apariția cheagurilor. Dacă nu iei măsuri, acestea îți pot pune viața în pericol.

Cheagurile de sânge se pot forma în urma bătăilor nergulate ale inimii, a defectelor congenitale, dar și a intervențiilor chirurgicale. Acestea pot provoca accidente vasculare cerebrale, fapt ce necesită intervenția medicilor. Însă, acest lucru poate fi ținut sub control printr-o alimentație echilibrată, dar și cu medicamente prescrise de medic.

Anticoagulantele sunt medicamente care impiedica formarea cheagurilor de sange si ajuta sangele sa circule fara probleme prin vene si artere.  Dupa cum sugereaza si numele, aceste medicamente prescrise nu va fac de fapt sangele mai subtire si nici nu despart cheagurile. Aceste medicamente va ajuta sa impiedicati sangele sa devina mai gros si sa formeze noi cheaguri. De asemenea, pot incetini cresterea celor existente, reducand astfel riscul aparitiei cheagurilor periculoase. In timp ce anticoagulantele sunt de ajutor in multe feluri, ei pot provoca, de asemenea, reactii adverse la unii oameni. Sangerarea excesiva este cea mai frecventa reactie si poate aparea in mai multe moduri, inclusiv menstruatii abundente, urina sau fecale sangeroase sau decolorate, sangerari nazale, sangerare a gingiilor si sangerare prelungita de la o taietura.

Un studiu din 2014 publicat in PLOS ONE a constatat ca un anticoagulant prescris in mod obisnuit pentru a preveni formarea cheagurilor de sange dupa o inlocuire de sold sau genunchi este asociat cu un risc crescut de sangerare sau infectie postoperatorie. Alte reactii adverse posibile includ ameteli, slabiciune musculara, caderea parului si eruptii cutanate. Anticoagulantele ar trebui sa fie luate conform recomandarilor medicului dumneavoastra sau pot duce la consecinte grave. Pentru a fi in siguranta si pentru a reduce riscul aparitiei cheagurilor de sange, puteti incerca oricand unele alimente si ierburi care sunt anticoagulante naturale si care va pot ajuta sa impiedicati coagularea sangelui.

Atentie: Alimentele anticoagulante naturale si plantele medicinale nu trebuie utilizate ca inlocuitor pentru medicamentele anticoagulante prescrise. In plus, unele alimente si ierburi naturale care subtieaza sangele ar putea interactiona cu medicamentele eliberate pe baza de reteta. Consultati-va medicul pentru a determina ce este mai bine pentru dvs.

Fructe și legume anticoagulante

În primul rând, dacă te confrunți cu afecțiuni cardiovasculare, ar trebui să te asiguri că organismului tău nu îi lipsește vitamina E. Aceasta are proprietăți antioxidante și previne îngroșarea sângelui. În acest fel, trebuie să consumi uleiuri vegetale, presate la rece (ulei de floarea-soarelui, de măsline sau de struguri), ovăz, năut, nuci, migdale și spanac.

De asemenea, nu trebuie să uiți de peștele gras, deoarece este o sursă bună de acizi graşi Omega-3. Aceștia pot scădea valorile trigliceridelor şi ale tensiunii arteriale, fiind esențiali persoanelor care suferă de ateroscleroză. În categoria peștilor grași se află tonul, somonul și macroul.

Pentru că magneziul ajută la scăderea colesterolului rău, ar trebui să consumi, mai des, banane, semințe de susan și de floarea-soarelui, cereale integrale și ciocolată neagră. Aceste alimente sunt bogate în magneziu și te ajută să stai departe de un accident vascular cerebral.

Mai mult, ghimbirul poate preveni apariţia cheagurilor de sânge. Consumat atât în ceai, cât și în alte preparate, ghimbirul protejează vasele de sânge şi previne, astfel, bolile cardiovasculare şi producerea accidentului vascular cerebral. Alte condimente recomandate pentru subţierea sângelui sunt ceapa, usturoiul şi hreanul.

În final, vinul roșu are rol în subţierea sângelui, împiedicând alipirea trombocitelor, a celulelor implicate în formarea cheagurilor de sânge. Acest lucru se datorează resveratrolului, o substanță conținută de vinul roșu. Este recomandat un pahar pe zi.

Anticoagulante naturale ce pot impiedica formarea de cheaguri

Iata cativa dintre cele mai bune anticoagulante naturale pentru a preveni formarea cheagurilor de sange.

1. Ghimbir

Ghimbirul este o planta care poate ajuta eficient la reducerea coagularii sangelui. De asemenea, poate preveni formarea de noi cheaguri si poate reduce riscul de accident vascular cerebral . In plus, promoveaza o circulatie sanatoasa a sangelui in intregul corp. Un studiu din 2002 publicat in Prostaglandins, Leukotrienes & Essential Fatty Acids sugereaza ca ghimbirul ar putea fi folosit ca agent de scadere a colesterolului, antitrombotic si antiinflamator . Atat ghimbirul uscat, cat si extractele de ghimbir crud pot reduce formarea cheagurilor de sange.

  • Adaugati ghimbir la sucuri, supe sau la felurile de mancare gatite pentru a va bucura de beneficiile sale imense pentru sanatate.
  • De asemenea, puteti bea 2 sau 3 cani de ceai de ghimbir pe zi. Pentru a pregati ceaiul, fierbeti cateva felii de radacina proaspata de ghimbir in 1 cana de apa, apoi lasati-l la infuzat timp de 5 minute. Strecurati ceaiul. Puteti adauga putin suc de lamaie si miere pentru gust.

2. Turmeric

Turmericul este cel mai bine cunoscut ca o planta naturala antiinflamatoare, dar functioneaza si ca un anticoagulant natural. Acest lucru se intampla in principal datorita continutului sau de curcumina. Curcumina poate ajuta la prevenirea adunarii trombocitelor si a formarii cheagurilor. Un studiu din 2012 publicat in BMB Reports sugereaza ca curcumina si derivatul sau (bisdemetoxicurcumin, BDMC) poseda activitati antitrombotice, iar consumul zilnic de curcumin cu condiment ar putea ajuta la mentinerea statusului anticoagulant

  • Adaugati pudra de turmeric la ceai, curry, salate si alte mese. De asemenea, puteti beti zilnic un pahar de lapte de turmeric inainte de a merge la culcare.
  • Daca luati un supliment, consultati mai intai medicul dumneavoastra pentru doza corecta.

Atentie: Daca luati warfarina (Coumadin), nu utilizati remedii cu turmeric.

3. Usturoiul

Usturoiul este bun pentru sanatatea inimii si este si mai benefic daca aveti un risc mai mare de a face cheaguri de sange. Compusii care contin sulf, cum ar fi adenozina, alicina si polisulfurile parafinice din usturoi, actioneaza ca diluanti ai sangelui. De asemenea, usturoiul poate scadea nivelul colesterolului din sange si al trigliceridelor, ceea ce, la randul sau, poate reduce riscul formarii placii si a atacurilor de cord. Un studiu din 1991 publicat in Journal of Postgraduate Medicine a constatat ca usturoiul poate fi un agent util in prevenirea fenomenului tromboembolic. Ulterior, un studiu din 2011 publicat in Iranian Journal of Pediatric Hematology Oncology a raportat activitatea fibrinolitica a extractului de usturoi la diferite concentratii si factori de timp, constatand ca concentratia minima si timpul maxim au aratat cel mai bun rezultat

  • Mancati 2 sau 3 catei de usturoi cruzi pe stomacul gol in fiecare zi.
  • Puteti lua si suplimente de usturoi, dar numai dupa consultarea medicului dumneavoastra.

4. Scortisoara

Scortisoara este un alt anticoagulant natural eficient. Contine cumarina, o substanta chimica care actioneaza ca un anticoagulant puternic. Acest condiment dulce este chiar capabil sa scada tensiunea arteriala si sa amelioreze conditiile inflamatorii. Scortisoara reduce, de asemenea, sansele de a avea un accident vascular cerebral. Un studiu din 2013 publicat in Journal of Medicinal Plants Research indica faptul ca timpul de coagulare a sangelui a scazut semnificativ in prezenta distilatului de scortisoara si a uleiului esential in comparatie cu grupul de control. Puteti adauga scortisoara pudra pentru a imbunatati gustul si parfumul numeroaselor feluri de mancare si bauturi.

Atentie: Utilizarea in exces si pe termen lung a scortisoarei poate provoca leziuni hepatice. Prin urmare, asigurati-va ca utilizati acest condiment cu moderatie.

5. Ardei Cayenne

Ardeiul Cayenne are un efect puternic de subtiere a sangelui asupra corpului tau si, de asemenea, creste circulatia fiind una dintre anticoagulante naturale recomandate. Contine o substanta chimica numita capsaicina care poate ajuta la indepartarea depozitelor de lipide care ingusteaza arterele si ar putea ajuta la dilatarea arterelor si a vaselor de sange pentru a elimina cheaguri. De asemenea, ajuta la scaderea concentratiei de fibrina, o proteina insolubila care joaca un rol cheie in formarea cheagurilor. In plus, acest condiment ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la imbunatatirea sanatatii generale a inimii.

  • Adaugati ardei cayenne proaspeti, tocati, la felurile de mancare, supe si tocane.
  • De asemenea, puteti presara piper cayenne macinat pe preparatele pentru micul dejun, salate si alte feluri de mancare.
  • Puteti opta pentru a lua suplimente de cayenne, dar consultati mai intai medicul dumneavoastra.

6. Vitamina E

Vitamina E are o varietate de beneficii medicale, inclusiv imbunatatirea circulatiei sangelui si prevenirea cheagurilor de sange. Atunci cand este administrata pe cale orala, vitamina E poate scadea agregarea trombocitelor prin imbunatatirea sensibilitatii la prostaglandina E1, un acid gras care inhiba trombocite. Un studiu din 1999 publicat in Atherosclerosis arata ca absorbtia de vitamina E de catre trombocite a fost optima la 75 UI/zi, coreland cu influenta maxima asupra agregarii trombocitelor si a raspunsului plachetar la inhibarea de catre PGE1, cu niveluri suplimentare crescute fara efecte mai mari

  • Capsulele de vitamina E sunt o optiune buna pentru a va asigura ca obtineti doza zilnica de vitamina E. Consultati-va medicul inainte de a lua suplimente.
  • De asemenea, puteti manca alimente bogate in vitamina E, cum ar fi oua, carne, cereale si diverse fructe si legume proaspete.

Alte anticoagulante naturale cu proprietati de subtiere a sangelui

  • S-a demonstrat ca pestii care contin acizii grasi omega-3 EPA si DHA au efecte de subtiere a sangelui.
  • Putin vin rosu in fiecare zi poate avea un efect protector impotriva aterosclerozei si a bolilor coronariene.
  • Flavonoidele din cacao gasite in ciocolata neagra pot ajuta la subtierea sangelui.
  • Ananasul contine o enzima numita bromelaina care poate ajuta la reducerea adezivitatii excesive a trombocitelor din sange.
  • Alimentele bogate in vitamine, cum ar fi legumele verzi cu frunze, cum ar fi broccoli, salata verde si spanacul, sunt de asemenea utile.
  • Nucile precum nucile comune, migdalele, alunele, caju, fisticul si nucile braziliene sunt, de asemenea, eficiente.
  • Ceaiul verde este bogat in antioxidanti care ajuta la relaxarea arterelor si la imbunatatirea circulatiei .
  • Beti multa apa in fiecare zi pentru a hidrata celulele si pentru a incuraja un aport regulat de minerale care curg prin corp.

Sfaturi suplimentare

  • Exercitiile fizice sunt cea mai buna modalitate de a promova o buna circulatie a sangelui si de a preveni formarea cheagurilor de sange.
  • Masajul regulat ajuta la miscarea sangelui prin zonele aglomerate.
  • Hidroterapia este o modalitate simpla si eficienta de a imbunatati circulatia sangelui. De asemenea, ajuta la dilatarea vaselor de sange, favorizand astfel fluxul sanguin.
  • Reduceti aportul de cofeina si alcool.
  • Daca fumezi, este important sa te lasi.
  • Evitati sa consumati alimente bogate in grasimi saturate.
  • Limitati-va consumul de sare.
  • Stresul poate afecta si circulatia, asa ca luati masurile necesare pentru a face fata stresului.

Alimente interzise celor care iau medicamente anticoagulante

Există și alimente care favorizează creşterea vâscozităţii sângelui şi care pot duce la apariţia cheagurilor de sânge. Este vorba despre cele bogate în vitamina K, care scad INR-ul și care ar trebui evitate de persoanele care iau medicamente anticoagulante.

Printre acestea, se numără legume precum fasolea verde şi boabe, mazărea verde, morcovii cruzi, ţelina crudă, varza, conopida fiartă, castraveţii muraţi şi roşiile. Consumate cu moderaţie ar trebui să fie și următoarele alimente: prunele uscate, iaurtul, sana şi kefirul, precum şi condimente: oregano, piper negru, cimbru uscat şibusuioc uscat.

Medicii prescriu anticoagulante din numeroase motive. Poate fi pentru ca suferiti de o boala cardiaca sau cardiovasculara, un ritm cardiac anormal numit fibrilatie atriala sau un defect cardiac congenital. Sau poate ati avut o inlocuire a valvei inimii sau aveti riscul de aparitie a cheagurilor de sange dupa o interventie chirurgicala.

Cât de utilă a fost această pagină ?

Faceți clic pe stele pentru a evalua pagina !

Rata medie / 5. Voturi:

Fii prima persoană care evaluează această pagină.